Minulescu-Poetul iubit

Standard

Toata adoratia mea fata de acest poet cred ca imi provine din copilarie,cand la varsta de 4 ani,mama mea m-a invatat’Papusa automata’.

Pastreaza si acum matusa mea,pe o banda de magnetofon(noi inca nu aveam pe atunci-poate voi gasi o cale sa si postez inregistrarea,cu toate ca s-a deteriorat calitatea sunetului),glasul stalcit al unei fetite inocente,foarte concentrata in a recita poezia perfect.Asa trebuia sa iasa:fara greseala.

Era prima poezie atat de luuunga,iar ea era atat de mandra de faptul ca reusise sa o memoreze.

…a iesit asa cum isi dorise.(poate printre putinele lucruri din viata ei).

‘Papusa automata’-din ”Cinci grotesti”

Doamne!
Ce-am patit aseara!...
De-a fost fapta de ocara,
Sa ma ierti, ca-i vina Ta,
Fiindca Tu ai vrut-o asa.

Cineva,
Dar nu stiu cine,
O papusa automata...
A intrat fara sa bata
In odaia mea.
A intrat fara rusine --
Goala toata;
Indecenta
Ca Ofelia dementa,
Si rizind:
Ha, ha, ha, ha!...
........................

Iata vina mea de-aseara --
Mai mult vina...literara!...

Dar de-aseara,Doamne Sfinte,
Papusica e cuminte!...

Lasă un răspuns

