Doctoratul în tristeţe

Standard

Iar de va fi vreodata sa-mi inghete

Emotii, inima, privire, tot

Ma-nscriu la doctoratul in tristete

Sa ma examineze un netot.

Lecturi nu am, n-am invatat nimica

La bibliografie stau cam prost,

N-aveti ce-mi face, nu ma-ncearca frica

Imi stiu intreaga viata pe de rost.

Comisia imi poate pune bete

In roate si-o sageata in calcai!

Dau singur doctoratul in tristete

Si nu ma mir ca ies pe locu-ntai.

In lumea voastra de stupide fete

Sunt doctorul docent pentru tristete.”

Andrei Paunescu.

25 responses »

  1. @Nick,cred ca savarsesti o greseala(sper ca nu te vei supara ca iti spun)insa gandesc ca nu e corect sa apreciezi o poezie dupa numele cu care e semnata.Ce sunt Oamenii-poeti,nu ma intereseaza;eu iau doar Poetul din om.
    Poezia care am postat-o putea fi scrisa de un ‘Anonim’ si tot mi-ar fi placut ,pentru ceea ce mi-a transmis,pentru ceea ce exprima ea.
    P.S.Prevad un ‘viitor’ stralucit al corespondentei noastre:)
    Ma bucur atunci cand cineva ma combate;ma impulsioneaza sa il pun pe Ghita(asa mi-a botezat Nicholas,un prieten virtual tare drag,neuronul meu blond) la treaba si sa gasesc o alta replica.Si asa…devine interesant.Nu?!🙂

  2. Stiam ca o sa-mi aduci argumentul asta: opera e opera iar omul e om! Se poate discuta! Dar eu am zis doar „nu l-as cita pe Paunescu pe blog”, fiindca nu dau doar o poezie, ci ma asociez cu un personaj- cu care pur si simplu nu vreau sa ma asociez. Nu am spus nimic despre calitatea poeziei.

    Si eu prevad o cooperare fructuoasa, cu atat mai mult cu cat m-ai inspirat cu un subiect pentru maine. Mersi!😛

  3. @Wow!Sunt previzibila deci?🙂
    Te contrazici Nic!
    Din moment ce iau opera ca atare,nu ma asociez cu personajul,ci cu frumosul din ea;imi place ce este scris?Da!
    Perfect!
    Ma asociez(ca sa ma exprim cu cuvintele tale)cu IDEEA care a stat la baza si nu cu CINE a scris….
    Nu crezi?🙂
    P.S.Astept cu interes nedisimulat topicul tau de maine!🙂

  4. Hmmmm!…asta imi aduce aminte de o poezie a lui Paunescu-senior,publicata pe un blog Hunedorean,pe marginea careia am avut aceeasi disputa despre Omul-Om si poezia-poezie,cu tine ,draga gazda,si cu „doamna profesoara”.De aceea ma rezum doar la un hmmmm.
    Vezi tu,faptul ca au multe antecedente comuniste,face sa atraga,alaturat de opera,simpatii si antipatii…depinde cui-ce i s-a intamplat,in trecut,cate ceva……legate, direcct sau nu,de existenta fizica a acestui poet pe acest pamant.
    Mie personal,imi transmite o unda de iritatie orice poezie a seniorului(juniorul are acelasi stil:ce naste din pisica…)pentru ca am fost afectat tocmai de existenta de care iti spuneam mai inainte.Dar nu generalizez ci,dimpotriva,respect ideile admirative ale altora,atata timp cat nu se intersecteaza cu ale mele.
    Angi,cred ca nu interpretezi ca pe un atac la persoana…ar fi ultimul lucru la care m-as gandi.
    NicDan,s-ar parea ca suntem in aceeasi barca :))

  5. Help,help!!
    V-ati coalizat impotriva mea!!!🙂
    Glumesc desigur!
    Imi pare rau sa ‘aud’ ca va indispune poezia;mie mi-a placut si IMI PLACE POEZIA lui Paunescu.Dar,va respect parerile si gusturile literare drept pentru care nu voi mai incerca sa aduc argumente in favoarea ei(lor)
    P.S.Nu pot insa sa nu adaug ca sunteti subiectivi!
    Both of you!🙂

  6. Cred ca nu m-am facut prea bine inteles: inteleg ca faci distinctie intre om si opera dar asta se intampla in mintea ta. In momentul in care postezi o poezie si zici ca e a lui Paunescu, im modul in care se afiseaza publicului, distinctia pe care o faci TU in mintea ta, dispare. Cand eu ca vizitator am deschis pagina am vazut o poezie si un poet, iar aceasta asociere intre tine si poet EXISTA chiar daca doar pe portiunea ingusta a poeziei citate. Si exista unii autori pe care e periculos sa-i citezi sau pur si simplu nu pot fi citati: caz extrem: nu poti cita „Mein kampf”-ul lui Hitler oricat te-ai disocia de el ca persoana. Urmele pe care le-a lasat sunt prea adanci pentru ca publicul sa poata primi neutru opera

  7. @Ba da,te-am inteles perfect,Nik!
    Acum aducand un contraargument ‘in extremis’chiar nu pot sa mai spun nimic,pentru ca si eu sunt subiectiva;cu toate ca nu exista termen de comparatie intre Hitler si oricine altcineva.
    Dar…am retinut ideea …si ce vrei tu sa spui;imi place insa sa te ‘intarat’.🙂

  8. Intreb totusi ca nu ma pot abtine:🙂
    Daca ‘Luceafarul’ ar fi fost scris de Hitler si nu de Eminescu,nu ti-ar mai fi placut?
    Sa aud!
    Nik!
    Si tu,Santos!
    ;))

  9. Pai hai sa-ti raspund cu un exemplu real, fara sa ne mai imaginam: Nae Ionescu- marele profesor interbelic. Mie imi place, si am ramas cu niste chestii din „Istoria metafizicei” si din „Cursul de logica”. Dar imi place asa, mai in privat, ca altfel toata lumea il injura ca doctrinar al Legionarismului.

  10. EXCELENT,Nik!
    Ma bucur ca ai gasit acest exemplu si ma grabesc sa il ‘folosesc’ la maxim.
    Deci:daca mie imi place ceva nu-i OBLIGATORIU sa iti placa si tie,dar ar fi NORMAL sa recunosti VALOAREA operei in sine FACAND ABSTRACTIE DE UNDE IZVORASTE EA.
    Ca nu toata lumea iti impartaseste opinia este firesc;din orice unghi ai privi orice lucru are 2 fete,dar ca sa imi placa ceva ‘in privat’ DOAR pentru ca eu am alt mod de a vedea lucrurile…hmmm..nu mi se pare o.k.!

  11. Simplific: evident ca opera e opera si autorul e autor. Si un autor abject ca om poate scrie o opera buna. Dar in cazul asta, citarea operei respective devine dificila si periculoasa pentru ca publicului nu ii este totdeauna asa evidenta distinctia dintre om si opera. Deci: uneori este bine sa nu-ti citezi sursa pentru ca asta este interpretat ca o aderare la convingerile autorului.

  12. @Da,Nik,aici ai dreptate!
    Oamenii ,in general,complica lucrurile in special cand ele pot fi simple(simplificate) si dat fiind faptul ca relativitatea functioneaza in toate cazurile,adeseori esti perceput gresit.In cazul nostru(asa cum ai punctat tu foarte bine)se poate intelege ca impartasesti ‘vederile’ autorului si nu DOAR opera….dar este doar ..’chestie’ de ”culoare”.

  13. Daca Hitler ar fi scris Luceafarul,s-ar fi indragostit de Veronica Micle si nu de Eva Braun si nu ar mai fi avut loc al doilea Razboi Mondial.Daca Luceafarul ar fi izvorat din inima lui Hitler,atunci acesta ar fi acceptat, resemnat, readus la realitatea abstractă şi solitară a existenţei lui de către Demiurg,conditia umana si ar fi renuntat la ideile lui „purificatoare”…

  14. ma bucur ca in cele din urma am ajuns la un rezultat comun.

    Si inca o observatie: e „NIC”: „NICDAN” nu Nik (suna cam manelistic😛

  15. @S,puteam sa jur ca vei gasi o modalitate de a ‘ameti’!🙂
    Eu nu am intrebat care ar fi fost EFECTELE,ci doar daca semnatarul poeziei ar fi fost Hitler;asta implica nerecunoasterea?(valorii operei)

  16. NiC ..si eu!🙂
    ‘Ai maaa…ca eu am vrut sa il fac ”americanesc”..nu manelistic!
    Urasc manelele!(listii)🙂

  17. Am citit comentariile voastre doar dupa ce l-am expediat pe al meu si am realizat ca sunt pe dinafara discutiei.
    Imi mentin declaratiile,intrebandu-te doar,Angi:comparatia dintre cei doi ti-a venit spontan sau ai premeditat intrebarea si un eventual raspuns? pentru ca,mai in gluma mai in serios,au cel putin un punct comun,acesti doi Titani ai istoriei.

  18. @Nu,Santos,nu am premeditat nimic…
    A fost spontana comparatia,gandindu-ma la ei ca…sa zicem doua ”puncte” de referinta.

  19. Mai exact…cautam un ‘corespondent’ din punct de vedere al personalitatii..si Eminescu a fost cel care mi-a venit in minte…

  20. Este un decalaj al comentariilor ,in asa fel ,incat nu-mi permit sa-ti raspund la obiect.
    NU!!!nu as fi citit Luceafarul ,daca as fi aflat ca este scris de Hitler,asa cum (recunosc) nu am vrut sa aud de „Mein Kampf”,chiar daca am auzit si cuvinte de lauda despre lucrarea asta.

  21. 🙂
    Si uite asa o luam de la capat!!
    @Asta inseamna Santos,ca te asociezi(cum spunea Nic)cu personajul si nu cu opera,ceea ce mi se pare gresit,d.p.d.v. personal.

  22. Atunci ai nimerit-o bine caci in anul in care Hitler venea pe lume(1889,in luna aprilie),Eminescu era in agonie si se stingea,doua luni mai tarziu(1889,in luna iunie),nestiind ca in tara unde isi urmase mare parte a cursurilor superioare,tocmai se nascuse acel ce urma sa fie cel mai temut dictator al tuturor timpurilor.

  23. De vina este sistemul de educatie pe care l-am primit,si care mi-au implementat adanc in creier(irevocabil)anumite criterii de clasificare.Pentru mine ,oricum,e tarziu sa mai repar ceva….o sa am grija sa nu transmit mai departe…

  24. @S,
    1.In general sunt o buna ‘tintasa'(si Foarte modesta)…:)
    2.Asa zic si eu,ca nu ma mai pot schimba la varsta asta,dar…ai sa razi…afla ca se poate!Trebuie doar sa ai parte de anumite experiente,care sa…iti duca soarele si florile,acolo unde de obicei se afla ploaia…

Lasă un răspuns

