Întrebare întrebătoare:)

Standard

Am ajuns la concluzia ca din momentul in care contactezi ‘microbul’ virtualului, greu te mai poti vindeca. Si ce mi se pare tragic este faptul ca fara macar sa realizezi, incepi sa traiesti virtualul aproape la fel ca realul.
Legi prietenii, observi ca sunt oameni cu care rezonezi in foarte multe idei, preferinte, etc, ajungi sa investesti cu sentimente REALE oameni in VIRTUAL, nerealizand nicio secunda ca tot universul tau se poate prabusi intr-o clipita (daca persoanele in cauza ar disparea, pur si simplu) si ca urmeaza sa traiesti o mare frustrare, dat fiind faptul ca esti neputincios in a aduce persoana(ele) respectiva(e) inapoi (imi spunea o ‘prietena’ virtuala, ca ea se simte cel mai bine in virtual , pentru ca poate sa faca ce vrea , fara frica de a fi trasa la raspundere – asa o fi?). Nu ai cum sa telefonezi si nici cum sa mergi sa faci ‘planton’ in fata locuintei; ma rog, eu vorbesc din punctul meu de vedere, dat fiind faptul ca ma atasez foarte repede de oameni (nu conteaza ca este in real sau virtual).
Un alt aspect pe care l-am observat in virtual este acela ca parte din oameni sunt asa cum si-ar dori sa fie in real (dar in viata reala sunt stopati de diferite imprejurari, angoase, etc), parte isi arata adevarata ‘fata’, adevaratul caracter , caracter ce in viata reala este foarte frumos mascat intr-o ‘haina’ a personalitatii perfecte si mai exista un procent mai mic care isi traiesc visele, dorintele si neimplinirile din viata reala.
Cert este ca virtualul indiferent din ce motiv te afli in el, creaza dependenta, ceea ce este in detrimentul vietii reale pentru ca indiferent de ce sau cine esti  preferabil ar fi sa mergi la o plimbare in parc (sa zicem)  decat sa stai ‘intepenit’ in fata calculatorului.
Nu ma erijez acum in ‘lupul moralist’ pentru ca recunosc cinstit ca si eu am procedat de multe ori asa ,ci doar scriu ce am constatat cu neuronul meu blond.

Nu-i mai putin adevarat si faptul ca de multe ori in fata calculatorului ti-ai gasit linistea, relaxarea, ai evadat din ‘ritualul’ vietii cotidiene, etc….
Prin urmare ma(va) intreb: ajuta virtualul sau dimpotriva, dauneaza?

8 responses »

  1. Good point. Virtualul ofera o alternativa „virtuala” vietii reale. Fiecare care traieste in virtual se vrea exact ceea nu poate fi in real, iar din punctul asta de vedere virtualul este periculos pentru ca iti creeaza o identitate, o imagine pe care de fapt nu le ai. Si cu cat esti mai mult in virtual ce nu poti fi in real cu atat mai mult preferi virtualul realului.
    Ca sa nu complic si mai mult: virtualul este bun cand e folosit cu masura si este suport al realului si in permanenta legatura cu realul. Cand virtualul devine refugiu si alternativa a realului, atunci este periculos.

  2. Dauneaza. Pentru ca noi traim in real. Poti sa iti gasesti un pic linistea si relaxarea in virtual, dar la sfarsitul zilei, inainte sa mergi la culcare, vei realiza ca realul conteaza mai mult. Si cu cat te bazezi mai mult pe virtual cu atat o sa te simti mai singura in real. Plus ca da, virtualul da dependenta! De care scapi destul de greu. Cred ca trebuie sa le balansam astfel incat sa fim satisfacuti si in real si in virtual ;)!

  3. @Irina si Nick,va impartasesc parerea si ma bucur pentru asta;dar de aici se naste alta intrebare:atunci,daca suntem constienti de asta,de ce atat de multi oameni in lumea virtuala?!?

  4. @angi
    In primul rand vreau sa fac o mica corectie privitoare la numele meu: nu este „nick”-adica „porecla” sau nume de cod, ci este „nic” pentru ca ma cheama si Nicu (al doilea nume)
    In al doilea rand, la intrebarea ta „de ce atat de multi oameni in lumea virtuala” am raspuns deja in primul meu comentariu: pentru ca iti ofera ceea ce nu esti in realitate. In virtual devi ceea ce nu poti fi in mod real, defulezi practic niste resentimente, gasesti contraponderea frustrarilor reale. Iar asta cred ca e un drog si un motiv suficient de puternic sa tina oamenii legati de virtual. Nu?

  5. @Imi cer scuze ,Nic!
    Nu am realizat cum am scris decat acum,cand mi-ai atras atentia;eu am fost convinsa ca e ”Nik”..asa ca un alint..:)
    Am retinut;dar totusi sa scriu ”Nic” sau ”Nik”?🙂
    Da,cred ca ai dreptate,insa aceasta concluzie ma ‘trimite” la a exclama:
    Dumnezeule maare!!!Cata lume in suferinta!!!!

  6. Internetul este într-un fel precum alcoolul. Accentueaza oricum ceea ce ai face. Daca vrei sa fii singuratic, poti sa devii mai singur. Daca vrei sa îti faci mai multe relatii, îti va fi mai usor sa te anturezi.In amandoua cazuri,insa,depinde foaaarte mult cand te vei opri…..care e limita superioara??
    Din betia cu alcool,iti revii cu dureri de cap…dar ,din betia virtuala,(daca)iti vei reveni cu dureri la inima.

  7. Virtualul este un lucru neutru ca mai toate in viata(apa,focul,sexul,soarele,ploaia) – depinde de persoana care il foloseste si integreaza daca devine bun sau rau .

Lasă un răspuns

