Cine sunt Eu?

Standard

M-am trezit cu aceasta intrebare… dupa doar 4 ore de somn. Daaa… fac parte din ‘Clubul Insomniacilor’.

Si cum spuneam; nu pot descrie starea in care ma aflu de exact 2 ore si 20 de minute. Este un amalgam de tristete, oboseala, debusolare; este si bucurie (ca sunt sanatoasa si copiii mei la fel) dar nu intr-o cantitate suficienta incat sa imi spun ca azi voi avea o zi ‘buna’.

Initial am vrut sa fac o continuare a subiectelor de ieri , discutate cu Nic si Santos; m-am razgandit (dar voi reveni,  promit)pentru ca a scrie de Eminescu este la fel de trist ca si a scrie de Hitler. Ca sa-l parafrazez pe S, ‘cei doi Titani ai istoriei ‘pot da prilejul unor discutii captivante, pentru ca intr-adevar fiecare din ei a fost ‘Cineva’. Cred ca de aici de fapt, subconstientul meu a emanat subtil  catre constient intrebarea cu care m-am trezit in aceasta dimineata. Asadar ‘cine sunt eu’? m-a framantat ceva timp, iar raspunsul a fost dur si greu de acceptat:o anonima.

Fiecare din cei doi si-a lasat partea lui de ‘mostenire’, chiar daca vorbim antitetic de ei; ce las Eu in urma? Nu, nu vreau sa ‘scriu’ istoria, Doamne-fereste, dar ma intreb care este aportul meu vizavi de oameni, de viata, de Dumnezeu? Spun ca iubesc oamenii; perfect. Am facut zilnic o fapta buna, un gest umanitar? NU. Spun ca iubesc viata (si prin asta inteleg ‘viata’ in toate formele); am ajutat ca ea sa fie mai bine inteleasa ,am hranit o vietate pribeaga sau sa ocrotesc in vreun fel natura, zilnic? NU. Mi-am folosit talantii ( zilnic)? NU.

Dumnezeule Mare!! E dureros!!

Posibil ca unii din cititorii mei sa ma considere ‘fugita din frecventa’… tot ce se poate…  dar mi-am asumat acest risc si am scris despre ceea ce am gandit, in speranta ca se va gasi cineva care sa mai bata campii ca si mine si atunci voi fi inteleasa. Sunt convinsa totusi ca multi dintre noi si-au pus aceasta intrebare; as fi curioasa cati au fost satisfacuti (multumiti, incantati) de raspunsul dat….

4 responses »

  1. Eşti mama copiilor tăi.
    Eşti femeia cu suflet cald.

    Trebuie să înţelegem să facem lucruri fireşti, normale. Trebuie să pricepem că firescul nu este mai prejos decât geniul, ci doar diferit. E o artă să fii obişnuit. Pe care nu mă îndoiesc că n-ai deprinde-o.

    Şi frământările tale sunt normale, doar deschiderea sufletului tău este mai mare decât media.

    Aaa… şi nu uita să mai şi dormi. Că tot ziceai că te bucuri de sănătate. Păstreaz-o!

    Toate bune!

  2. Eu cred ca suntem niste pomi intr-o padure. (daca este cineva depresiv pe-aici mai bine sa ignore comentariul, dar asta e!). Si fiindca este prea greu de trait cu luciditatea asta ca suntem nimeni si nu avem nici o menire, ne tesem o panza de asteptari , de scopuri care in sine nu valoreaza nimic, dar care pentru noi sunt TOTUL.
    Gabriel Liiceanu definea depresia ca momentul de luciditate in care vedem realitatea fara tesatura asta de valori pe care ne-o facem.

Lasă un răspuns

