‘Inocenţa pierdută’

Standard

Nu ştiu cate persoane mature savurează lumea filmului animat in acelaşi mod ca şi mine!
Pentru că eu ador să mă uit la ‘desene animate’,cu toate că am varsta pe care o am…:)Am spus-o mai demult,tot in spaţiul virtual,dar mă voi repeta pentru cei care la acea vreme nu m-au citit.
Dacă ar fi să fac o listă cu filmele de animaţie care imi plac cel mai mult aş fi pusă într-o mare dilemă,dat fiind că aproximativ toate imi plac in egală masură.Excepţie face Ariel,care mi-a rămas in memoria afectivă într-un mod special ,prin amintirile care mi le ‘trezeşte’;fiica mea avea 4 ani cand am vizionat împreuna acest film şi a fost atat de încantată,a fost marcată(în sensul bun al cuvantului) în aşa masură încat şi acum, la varsta de 19 ani îşi aminteşte perfect totul; dar şi pentru că eu mă consider ”o Ariel” a lui Dumnezeu,in adevăratul sens al expresiei….In toţi aceşti 15 ani care au trecut,am revăzut amandouă cu aceeaşi placere filmul de nenumărate ori şi chiar şi la ‘ora actuală’ simţim aceeaşi emoţie.
Cred cu toată puterea sufletului meu că oamenii ‘mari’ ar trebui ca din cand in cand să redevină copii şi să urmărească cu aceeaşi bucurie un film animat,cum ar urmări spre exemplu ”Amadeus” sau ”Casablanca” sau (…..).
Poate că eu nu m-am maturizat suficient(desi ar fi trebuit)..poate că reîntoarcerea la inocenţa este refugiul spiritului încărcat negativ, mult prea mult cu ceea ce se întamplă pe Terra…..sau poate că în fiecare din noi sălăşluieşte un copil,pe care cei mai mulţi îl ţin prizonier…nu ştiu.Tot ce ştiu este că EU rad sau/şi plang la un film animat într-un mod identic cu al unui copil de 4 ani…
Si aici aveţi două mostre:)   ‘Kiss the girl’-The Little Mermaid

‘Under the sea’

16 responses »

  1. Eu nu m-am mai uitat la desenele animate care imi placeau la nebunie cand eram mic. Si nu ma refer la Tom si Jerry, ci la astea mai lungi: Cartea Junglei, Pisicile Aristocrate, 101 Dalmatieni, Frumoasa si Bestia, desi mi le amintesc cu drag deseori si le-as revedea oricand cu placere, macar pentru a-mi aminti starile pe care le traiam „atunci”………

  2. @Daaaaaa,Nic!!!
    ..si si si Doamna si vagabondul si si Anastasia si…uhh…
    Ce ma bucur!!!
    Stii?Am scris cu o oarecare ‘sfiala’ acest topic,intrebandu-ma care vor fi reactiile..🙂

  3. @Haha!De acord da,sa gandeasca …dar…sa si reinvie aceasta perioada,la varsta de 41 de ani..tot normal o fi?🙂

  4. Multi inainte!🙂
    De ce sa nu o reinvie? Cred ca cei mai multi ar reinvia-o dar pur si simplu le lipsesc ocaziile si pretextele. Le-ai oferit tu aceste „condimente”. Sa se bucure de ele toata lumea!

  5. E mai accentuat,Angi,caci inseamna ca nu ai prins animatia color si aveai/m un filtru de culoare in fata ecranului care ne insela amarnic in privinta notiunii de culoare.
    Eu unul,raman literalmente cu gura cascata ori de cate ori urmaresc un film de animatie recent.
    Asta nu inseamna ca i-am uitat pe „lolec si bolec” ai mei sau pe „omuletul lui Gopo” de pe tristul tub catodic comunist…..dar Mihaela???…..Gataaaa,ca ma scufund!

  6. p.s.: si pentru ca tot il lauzi pe „ariel”…..da ai incercat cu…… „dixan”……. sau……. „dash”???
    Ce…..ari el……si nu ari………… ceilalti???

  7. @Nic,multumesc la fel!
    Da’ io NU MAI VREAAAU!!!😦
    Gata,mi-ajung cei pe care ii am;as vrea eventual inapoi…dar inainte in niciun caz!!
    Uh…sa ajung o baba urata si sfrijita,care sa ‘scartaie’ din toate incheieturile????
    No way!!!!
    :((

  8. Nope, Tom si Jerry sunt cei mai tari ! Eu ma uit si acum cu cea mai mare placere la desene animate, probabil ca inca nu m-am maturizat.
    Ce parere aveti de Abraham D’Lacey Giuseppe Casey Thomas O’Malley ?
    Io🙂

  9. Pisicile aristocrate!!!…
    O’Malley…:)…daaaa!!!!!…”Io”,te regasesti cumva in el?
    ;))
    ”I like a cheech-a-cheech-chee-roni
    Like they make at home
    Or a healthy fish with the big backbone
    I’m Abraham deLacy
    Giuseppe Casey
    Thomas O’Malley
    O’Malley, the alley cat!

    I’ve got that wanderlust
    Gotta walk the scene
    Gotta kick up highway dust
    Feel the grass that’s green
    Gotta strut them city streets
    Showin’ off my eclat, yeah
    Tellin’ my friends of the social elite
    Or some cute cat I happen to meet
    I’m Abraham deLacy
    Giuseppe Casey
    Thomas O’Malley
    O’Malley, the alley cat!

    I’m king of the highway
    Prince of the boulevard
    Duke of avant garde
    The world is my backyard
    So if you’re goin’ my way
    That’s the road you wanna seek
    Calcutta to Rome or
    Home-sweet-home in Paris
    Magnifique, you all

    I only got myself
    And this big old world
    When I sip that cup of life
    With my fingers curled
    I don’t worry what road to take
    I don’t have to think of that
    Whatever I take is the road I make
    It’s the road of life make no mistake, for me
    Yeah, Abraham deLacy
    Giuseppe Casey
    Thomas O’Malley
    O’Malley, the alley cat!

    That’s right
    And I’m very proud of that
    Yeah! ”
    Acesta e unul din desenele animate la care isi aduce si fiu-miu ‘aportul’..(adica vizionam in 3).🙂

  10. Waaa… ce dragut! Mi se pare foarte tare ca te uiti la desene animate impreuna cu fiica ta. Pe langa faptul ca mi se pare foarte tare ca te uiti la desene animate punct :)!

    Cand eram mica ma uitam obsesiv la Frumoasa si Bestia, Cenusareasa si Piciorus Mic, cu niste dinozauri :X.

    Cred ca fiecare ar trebui sa-si pastreze o parte din copilarie oricati ani ar avea.

  11. @Irina,iti multumesc!
    Nici nu stii cat ma bucura faptul ca gasesc oameni ce rezoneaza cu mine in privinta aceasta!
    :X

Lasă un răspuns

