În Italia…

Standard

A trecut’ceva’ timp de cand nu am mai scris,dar cred că tuturor ni se întâmplă să avem stări mai bune sau mai puţin bune când efectiv nu ai chef de nimic.Unele persoane postează mai mult+se spune că scrisul descătuşează psihicul(altele mai puţin)cum a fost şi cazul meu-în funcţie de caracterul fiecăruia.În fine,momentan i’m in a good mood,aşa că…urmează!

Încep prin a scrie despre unul din motivele absenţei mele şi anume excursia in Italia.Voi căuta să fac un rezumat cat se poate de scurt,mentionand doar cateva aspecte ale calatoriei.
Drumul….desi am mai fost in Italia de 2 ori,de fiecare data ‘am zburat’.Acum am plecat cu masina;biiig mistake!OBOSITOR!Chiar si daca parcurgi acest drum ‘in 2 soferi’,tot groaznic este.Sau poate nu ar fi fost asa,daca nu ne-am fi incapatanat sa ajungem repede.Mai exact,am plecat din Bucuresti la 21.30 seara si am ajuns in Bologna(destinatia)a doua zi la 19.40;adica am parcurs un drum de peste 2000 de km in 22 de ore.Fireste ca doua zile am ‘zacut’;in fine..trec peste.
Din Bologna pana la Roma sunt mai bine de 350 de km,dar pentru ca de fiecare data am ‘ratat’ Vaticanul,acum nu a mai fost chip sa se inteleaga cineva cu mine,asa ca ..am fost si am vizitat Vaticanul!!!
Nu am cuvinte sa descriu;vocabularul roman(sau poate doar al meu)nu contine cuvinte sau expresii prin care sa pot reda ce am simtit,din momentul in care am pasit inauntru.
Grandoare..fast…maretie….este impresionant,maret,coplesitor!Totul,totul este covarsitor.Te intrebi daca au fost construite de maini omenesti;pe mine pur si simplu m-a luat ameteala ,la un moment dat.Acele coloane imense,totul aurit si poleit,toate acele mestesugite incrustatii, efectiv te lasa fara suflare.As fi stat in fata Capelei Sixtine intr-o admiratie muta ore in sir….sau m-as fi facut mica-mica in fata Sf.Petru (cu cheia in mana)pe care m-am sfiit sa il ating.Te pierzi…chiar si cel mai ateu dintre atei nu poate ramane imun.
Spre bucuria mea intr-un ‘coltisor’ se oficia ‘ceva’.Habar nu am ce;cert este ca era un cor de aproximativ 20 de barbati imbracati in alb(nu in negru,ca la noi)care cantau…cantau dumnezeieste!!Doamne cat de frumos puteau sa cante;nu am mai auzit in viata mea ceva atat de inaltator.Mi-au tasnit lacrimile instantaneu….as fi stat si acolo la fel ca si la Capela..ore intregi sa ascult.Divin!
Inca sunt sub efectul impresiilor de acolo…Posibil ca perceptia mea sa nu coincinda cu a altora,poate ca e importanta si starea sufleteasca cu care mergi acolo..nu stiu.De un lucru sunt absolut convinsa;ca se merita sa ajungi la Vatican!
As povesti mai amanuntit despre tot ce am vazut acolo,dar chiar nu stiu cum sa spun lucruri care trebuiesc vazute pentru a intelege.
Bineinteles ca am avut parte si de o ‘reprezentatie’ pur romaneasca;direct in centrul pietei San Pietro o nunta(chipurile)formata din 7 persoane(inclus si mirii)se pozau ‘de mama focului’ facand atata galagie si atmosfera incat ai fi crezut ca sunt 70 de persoane.Tipic romanesc!!In fine….
Timpul a fost scurt,pentru ca spre seara am plecat inapoi spre Bologna.Ce sa faci intr-o zi?Mi-as fi dorit sa merg sa vad si Colosseum-ul in interior(care tot asa,am ratat)dar chiar s-a ‘scurs’ atat de repede timpul…
Am fost insa foarte fericita si asa.
Am sa mai scriu despre ce am mai facut eu pe acolo,dar deocamdata ma opresc aici,pentru ca nu am cum sa scriu intr-un singur post tot;cu siguranta v-ati plictisi citind:)
Initial incepusem sa scriu cu diacritice,dar pentru ca imi ‘incetinea’ scrisul am renuntat;dar intelegeti voi.
Atat asta seara,in ce priveste Italia.Voi reveni cu siguranta,insa,pentru ca mai am cate ceva de povestit.

9 responses »

  1. Angi,Vaticanul,Capela Sixtina,Roma,leaganul civilizatiei,a meritat sa le vezi si sa simti ca traiesti,o zi buna Tavi:)
    p.s.poze ai facut?!

  2. @Da Tavi,ai perfecta dreptate!
    Am facut si poze dar stau in ‘cumpana’ daca sa-mi dezvalui(anti)talentul in arta fotografica.Aseara ma luase iar ;valul’si am uitat complet de poze.O sa merg si pe Flickr sa vad ce gasesc pe acolo si mai vedem la ce ma hotarasc sa postez.
    @mast3rminds,Mr.Benedict isi hranea pisicile!🙂

  3. Scrie textul postului într-un editor de text (de ex. Notepad), apoi adaugă-i diacritice în mod automat folosind programul gratuit AutoCorect, după care poţi să-l pui pe blog. Adăugarea diacriticelor cu AutoCorect durează 5 secunde.

    http://www.softset.ro/autocorect.html

  4. Multumesc frumos,Crisdiac si pentru vizita si petru informatie!
    L-am instalat si chiar acum ii voi face proba intr-un nou post.
    Multumesc inca o data si te mai astept..in cazul in care consideri ca exista ceva interesant pe la mine prin bazar.

  5. „Fără să fi văzut Capela Sixtină nu este posibil a-ţi forma o idee despre ce este capabil să realizeze omul” (Johann Wolfgang von Goethe)
    Ma bucur pentru scurta vizita pe care ai facut-o in statul Papal.Intoarce-te cu pima ocazie sa „rumegi”mai bine frumusetile Vaticanului…..aceea e istorie adevarata.

  6. @Bun venit,Gogu si multumesc frumos pentru informatie!
    Senin tie!
    p.s.Urmatorul meu post il voi scrie folosind cu siguranta programul recomandat de tine.

Lasă un răspuns

