‘Atei… sau doar superficiali?’

Standard

Ma uimeste si ma întristeaza în acelasi timp, faptul cum oamenii atunci când li se întâmpla sa se confrunte cu o împrejurare mai grea, sa pateasca un necaz sau sa aiba o suparare îsi amintesc ca exista SI Dumnezeu (dar doar atunci) si majoritatea încep prin a spune ”de ce,Doamne?”, neîntelegând ca de fapt ceea ce li se întâmpla NU vine de la Dumnezeu (nimic din ce este negativ nu îsi are ‘izvorul’ în puterea divina – si aici ma refer inclusiv la sentimente) ci sunt doar încercari prin care li se testeaza credinta – cum a fost spre exemplul si cazul lui Iov.
La fel de mare este uimirea mea când constat cu câta repeziciune omul Îl uita pe Dumnezeu, o data ce a depasit starea grea/rea ce i-a fost data.
Din nefericire pentru omenire, toate aceste fapte vor fi judecate (si asta cât de curând) chiar daca putini sunt cei care cred si majoritatea chiar glumesc în legatura cu Apocalipsa ce deja si-a facut anuntat începutul (daca a spune ca a început Sfârsitul nu este gresit).
Am sa va povestesc doua pilde care mie mi-au placut foarte mult si care au un înteles profund pentru cei care sunt capabili sa le înteleaga.
”Rabinul Elimelek din Lijensk si-a trimis discipolii în ajunul Zilei Ispasirii sa observe faptele unui croitor. De la el, a spus rabinul, veti învata ce trebuie sa faca un om în aceasta zi sfânta. De la o fereastra ei au putut vedea croitorul care luase o carte din raft, în care erau trecute toate pacatele ce le fause în tot anul. Cu cartea deschisa în mâna, croitorul s-a adresat lui Dumnezeu: ‘Astazi , în ziua iertarii, a venit timpul ca noi – Tu, Dumnezeule si eu – sa ne facem socotelile. Am aici lista tuturor pacatelor mele, dar mai am un alt volum în care am notat toate pacatele facute de Tine, necazul, jalea si durerea din inima pe care mi le-ai trimis mie si familiei mele. Doamne al Universului, daca am face socotelile exact, mi-ai datora mult mai mult dacât îti datorez eu Tie! Dar e ajunul Zilei ispasirii, când fiecare are porunca sa se impace cu aproapele. Deci, Te iert pentru pacatele Tale daca mi le ierti si Tu pe ale mele’.
Apoi croitorul si-a turnat un pahar de vin, l-a binecuvântat si a exclamat: L’haym (Noroc) Stapâne al lumii! Sa fie pace si bucurie între noi, caci ne-am iertat unul pe altul, iar pacatele noastre sunt acum ca si cum n-ar fi fost’.
Discipolii s-au întors la rabinul Eimelek, au povestit ce au vazut si au auzit si s-au plâns ca vorbele croitorului erau nedemne în fata Cerului. Maestrul le-a spus ca Dumnezeu Însusi însotit de cetele de îngeri venisera sa asculte ceea ce spusese croitorul cu multa simplitate si ca vorbele croitorului adusesera bucurie tuturor”.
Si a doua:
”Un rege întelept a întrebat pe un pictor daca poate picta un balaur pentru el. Fericit sa-i slujeasca regelui, pictorul a raspuns: ‘Desigur’. Apoi regele l-a întrebat: ‘Dar ai vazut un balaur? ‘Pentru ca pictorul nu vazuse vreodata asa ceva, regele l-a sfatuit :’Cauta întâi sa vezi un balaur si dupa aceea picteaza-l.’ Pictorul stia ca balaurii sunt figuri mitice si a cugetat la întelesul poruncii date de rege. S-a gândit: ‘Regele a vrut sa spuna ca mai întâi trebuie sa caut un om la fel de rau ca un balaur’. Asa încât s-a dus la din închisoare în închisoare, pâna când a întâlnit un criminal fioros, a carui simpla prezenta inspira crima. S-a întors la rege si i-a spus: ‘Sunt gata sa pictez. Am vazut un balaur’. Regele s-a interesat: ‘Te atrage acest balaur?’. ‘Nu’, a raspuns pictorul. ‘Du-te înapoi si gaseste un balaur care mai curând te atrage decât te inspaimanta’.
Dupa ani de meditatie, pictorul s-a întors la rege si a spus: ‘Am gasit balaurul de care mi-ai vorbit, în sânul meu. Este biata mea inima rea. O voi picta. Si si-a facut autoportretul.”

Sa va fie senin, oriunde veti merge!

One response »

  1. Angi,din pacate omenirea are acelasi curs pe care l-a avut de a lungul existentei sale,depasirea granitelor cunoasterii si ideea ca OMUL poate sa devina Dumnezeu prin proiectele de clonare care le pune in aplicare,fac ca toate aceste sa ne aduca in fata ochiilor Sodoma si Gomora,turnul Babel,dar poate ca nu este prea tarziu si omenirea isi va reveni,dar dupa un soc care le va aduce aminte de CARTEA CARTILOR si de DUMNEZEU!,multumesc pentru cele doua pilde pe care le-ai postat,wekend placut Tavi🙂

Lasă un răspuns

