‘Stridii”

Standard

Marturisesc ca pana la respectabila mea varsta nu am mancat stridii; am avut diverse ocazii cand as fi putut experimenta, dar niciodata suficient curaj.
Acum insa, pe timpul ‘sederii’ mele in Italia am avut iarasi aceasta oportunitate si am fost hotarat sa nu mai ‘pierd’ ocazia.
Am fost invitati intr-o seara de un prieten de-al lui R. sa iesim sa mancam. Cum nu aveam nimic propus pentru respectiva seara as spune ca a fost chiar prilej de bucurie. Aici am sa fac o mica paranteza; italienii au un mod ciudat de a servi masa. Primul fel la ei consta in paste fainoase (in loc de ‘aperitivul’ de la noi), dupa care supa (de obicei supe-creme), apoi friptura (sau altceva, dupa preferinte) si pe urma desert. Revin:
Am ajuns , am comandat fiecare ce-am vrut (deja cred ca voi ramane cu sechele, pt. ca m-am ‘intoxicat’ de cate paste am mancat acolo) dupa care care am trait o frumoasa experienta; eu comandasem peste (am vazut eu ca Salvatore – prietenul lui R .- i-a soptit ceva la ureche ospatarului, dar fireste ca nu am intrebat) si am vazut ca se apropie de masa noastra osptarul cu un ghiridon pe care se afla un platou acoperit. Cand a luat capacul, surpriza totala! (nu stiu daca va mai amintiti, existau pe vremuri bibelouri din sticla colorata, printre care existau si pesti. URĂŢI RRRRRRRRĂU! Avea si mama unul, pe care i l-am spart cu prima ocazie care mi s-a ivit).
Pe platou se afla, dupa cum spuneam, asemeni acelui bibelou o ‘statueta’ a unui peste, dar din SARE!
A luat ospatarul frumusel ustensilele necesare, a spart sarea, a curatat pestele de oase si ne-a servit. DELICIOS! Indiferent ca el este ‘imbracat’ in sare, nu isi ia decat atat cat ii e necesar si are un alt gust decat atunci cand il sarezi tu ,cand practic sarea este direct pe carne (pentru cine ‘adora’ pestele). Pana aici, totul o.k. Urmeaza!!
La un timp”de”, tot pentru rasfatul nostru, dragul de S. a comandat stridii!! BINGO, imi zic. ”Uite ca de data asta nu mai ratez”! (stiam si eu despre ele cunostintele elementare care le are oricine, dar atat).
Asadar, a venit ‘baiatul’ cu un platou imens, foarte frumos decorat cu alge, lamaie si cuburi de gheata; o slendoare. Exista o ‘tactica’ in a manca stridii, pe care insa daca o deprinzi (inveti cum trebuiesc desprinse cu furculita) este simplu.
Da, dar cand am auzit ca ele practic sunt inca vii, am simtit deja cum stomacul meu incepe sa se revolte; asta un aspect. Apoi cand am vazut ca sunt de o consistenta precara si ca practic le ‘bei’ direct din cochilie, nicidecum nu poti lua in furculita acea ‘chestie’ gelatinoasa, am simtit ca ma ia ameteala. Prin urmare am refuzat CATEGORIC si sa gust, m-am ridicat , mi-am cerut scuze ca am ‘o urgenta’ si am ‘fugit’ la bar unde mi-am luat o cafea si am fumat o tigară. Nu a durat mult … sa zic 10-15 minute. Cand m-am intors, am vazut la masa 3 feţe zambitoare si 3 munti de cochilii in fata fiecareia!! Bleah! ORIBIL!
”Esti o moacă! Nu stii ce-i bun! ”- mi-a spus R.
”Prefer sa raman inculta!’ ‘- am raspuns.
Mi-am luat insa si eu revansa cu o portie dubla de ‘tirami-su”.🙂
FINITO!

Lasă un răspuns

