~Cum Te Iubesc~

Standard

Sonetul XLIII – Elisabeth Browning

Cum te iubesc? Sa-ncerc o-nsiruire.
Adânc si larg si-nalt, atât cât poate
Atinge al meu suflet când strabate
Spre gratie, spre tot, spre nesfârsire.
Si te iubesc cu zilnica iubire,
În pasnic fel, în zori, pe scapatate –
Si slobod, cum te lupti pentru dreptate,
Curat, asa cum fugi de lingusire.
Si te iubesc cu patima avuta
În vechi dureri si cu credinta care
Parea, cu sfinti copilaresti, pierduta.
Si te iubesc cu zâmbet, plâns, suflare,
Cu viata mea! – si Domnul de-mi ajuta
Te voi iubi în moarte si mai tare.”

7 responses »

  1. Mereu am gandit:”fericit cel ce te iubeste pe tine si ,in acelasi timp,se bucura de iubirea ta…..acela va sti intr-adevar ce e fericirea!”
    Nu stiu de ce ,dar imi inspiri multa pasiune si multa energie devotata persoanei iubite,chiar daca(presupun)viata ti-a oferit neplacute surprize!
    Atunci ma-ntreb:vei merge pana la capat?

  2. @Nu ,Santos,nu va ramane fara raspuns.Nu imi place sa las o intrebare ‘in aer’.Doar ca atunci cand ea necesita un raspuns mai amplu,am nevoie de un moment de inspiratie pentru a raspunde cum se cuvine.Voi scrie un topic.Asa se cade sa raspund unui ‘old friend like you’.
    Nu?

  3. Vai,dar ma faci sa rosesc de placere!
    Imi doream eu sa-ti intru in gratii dar nu banuiam ca o sa ajung asa departe:sa-ti dedici un topic drept raspuns…..ma coplesesti!

  4. ”Ma coplesesti”-un termen pe care mi l-a adresat si el…😦..si nu inteleg…
    Eu nu fac altceva decat sa exprim ceea ce simt.De ce pare atat de mult?
    Pentru ca eu o spun/simt cat se poate de simplu..exact cum mi se transmite din interiorul meu!

  5. din punctul meu de vedere,e super-ok!(ba chiar mai mult)
    ma mira (si ma bucura in acelasi timp),insa,faptul ca ti-am transmis a acel ceva ce a produs reactiile mai sus citate. ;;)
    Ar fi normal sa simta toti asa cum simti tu insa traim in niste vremuri care ne invrajbesc unii contra altora intr-o maniera halucinanta…..
    Pot doar sa-ti multumesc pentru a ma fi facut sa traiesc aceste senzatii!
    >:D<

  6. @Nu trebuie sa te mire,Santos.Ne stim de ‘ceva’ timp.Daca vei fi mai atent cand te plimbi prin blogosfera,ai sa observi ca pe bloguri sunt formate bisericute.Cei care au dialogat constructiv,vor fi mereu aceeasi care revin.Se poate spune ca spiritele celor in cauza au rezonat,au gasit puncte comune in vietile,caracterele,idealurile lor.De aici se pot inchega si acele prietenii virtuale de care vorbeam mai demult si de care devenim -chiar fara sa vrem-dependenti.
    Acelasi lucru s-a intamplat si in acest caz.Aici fac o mica paranteza.
    In codul genetic barbatesc este scrisa setea de cucerire,de cotropire;de invingator,de conducator.In orice domeniu si la orice vietuitoare.Aceasta implica in acelasi timp si setea de cunoastere-de o noua provocare.
    Aceasta caracteristica a barbatilor/masculilor se aplica,EVIDENT, si vizavi de femei/femele.
    Daca insa o femeie se ‘preda’ fara lupta,isi ‘pune’ sufletul pe tava,se dedica unui barbat in intregime,trup si suflet,acesta nu va manifesta interes,nu va sti sa pretuiasca acest dar al ei.El va ‘alerga’ dupa o alta care i se refuza,in virtutea acestei trasaturi de caracter.Si nici macar nu poate fi condamnat pentru asta;asa este natura umana.Va putea intelege,primi,aprecia doar cel caruia” sufletul i-a fost calit de suferinta,asa cum aurul este calit de foc”,doar cel care ,in urma unor experiente triste(ce vorbeam in topicul meu)a ajuns sa cunoasca valoarea anumitor lucruri/sentimente si,SI A AVUT NOROCUL SA I SE MAI OFERE O ALTA SANSA.
    Si revin;afirmand ”mereu mi-am spus ca …..” vizavi de topicul ”Cum te iubesc”,nu ai facut decat sa-mi certifici ca esti printre cei care inteleg,care au detectat un sens mai profund cuvintelor mele.Cu siguranta ca daca ai fi tacut,eu nu as fi primit niciun ‘semnal’ si mai mult ca sigur ca ultimul meu topic,precum si acest raspuns nu ar fi cunoscut niciodata ‘lumina’ literelor.Ar fi ramas doar simtiri..nestiute…neauzite.
    Asadar eu sunt cea care iti multumeste!

Lasă un răspuns

